Wat u kunt verwachten bij telefonisch contact
Als u ons belt, dan vragen we uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Ook stellen we u een paar vragen over uw situatie. Bijvoorbeeld waar u het product heeft gekocht, of waarom u een vraag stelt. Deze gegevens leggen we vast.
Dit doen we om de volgende redenen:
- Belt of mailt u ons nog een keer, bijvoorbeeld omdat uw probleem nog niet is opgelost? Dan kunnen wij zien wat er in het eerdere contact besproken is. U hoeft dan niet nog een keer uw situatie uit te leggen.
- Heeft de inspecteur meer informatie nodig voor onderzoek? Dan kan het gebeuren dat een medewerker van de NVWA u belt voor informatie. Op die manier werkt u mee aan het onderzoek.
Als u anoniem een melding wilt doen, bent u niet verplicht uw persoonsgegevens door te geven.
Na afhandeling van uw vraag, melding of klacht reageren wij per e-mail of per brief.
Uw gesprek nemen we op
Uw gesprek met ons nemen we op. Dit doen we om de kwaliteit van onze gesprekken vast te stellen en te verbeteren. Uw persoonlijke gegevens zijn daarbij niet van belang. Na maximaal 1 jaar verwijderen we de gespreksopnamen.
Vrijwillig onderzoek na telefoongesprek
Om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, kunt u na het telefoongesprek een korte vragenlijst invullen. Als u hiervoor akkoord geeft, ontvangt u een link naar de vragenlijst per sms. Het invullen duurt ongeveer 5 minuten. Deelname aan het onderzoek is vrijwillig. Uw antwoorden worden vertrouwelijk en anoniem verwerkt.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Deze verwerking van persoonsgegevens is opgenomen in het NVWA Avg-register (nummer M1777) We geven uw gegevens niet door aan commerciƫle organisaties.
Vragen en meldingen die niet behoren tot het taakgebied van de NVWA worden overgedragen (ex Algemene wet bestuursrecht artikel 2.3.). U ontvangt een bericht van de overdracht van uw vraag of melding naar het behandelende bestuursorgaan.
Bellen met de NVWA
Wilt u ons spreken? Bel ons dan op 0900-03 88.
(u betaalt de gebruikelijke belkosten).