Contact met de NVWA opnemen
Wilt u ons een vraag stellen? Kijk hieronder hoe u dat het makkelijkst doet. Melding of klacht voor of over ons doorgeven? Dat kunt u direct online doen.
Onderhoudswerkzaamheden online aanvraag- en meldformulieren en Mijn NVWA
Door onderhoudswerkzaamheden zijn de online aanvraag- en meldformulieren en Mijn NVWA op maandag 28 oktober van 10:00 tot 11:00 en woensdag 30 oktober tussen 10:00 en 12:00 mogelijk niet beschikbaar. Neem telefonisch contact op met ons Klantcontactcentrum via 0900-03 88.
Vragen van organisaties
Wilt u weten wat de regels zijn voor uw onderneming? Benieuwd wat en hoe wij controleren? Of heeft u bijvoorbeeld een vraag over de veiligheid van een product of voedsel? Vaak staat het antwoord al op onze site.
Wij zijn een onafhankelijk toezichthouder. Vanuit deze rol kunnen wij u geen advies geven over uw specifieke situatie. Wij kunnen u wel adviseren contact op te nemen met een brancheorganisatie of een adviesbureau. U kunt zelf via internet opzoeken welke branchevereniging voor u relevant is.
Vragen van burgers
Wilt u meer weten over bijvoorbeeld het reizen met een dier, voedselveiligheid thuis of in de horeca, of productveiligheid? Vaak staat het antwoord al op onze site.
Staat uw antwoord er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen helaas niet alle vragen op maat beantwoorden. In die gevallen verwijzen we u door.
Telefonisch contact opnemen
Wij zijn maandag tot en met vrijdag tijdens kantoortijden bereikbaar via 0900-03 88.
Buiten kantoortijden zijn wij bereikbaar voor spoedzaken via 0900-03 88.
U betaalt de gebruikelijke belkosten als u belt. Voor trainingsdoeleinden kan het gesprek worden opgenomen. Ook noteren wij een aantal gegevens.
Belt u vanuit het buitenland? Dan kunt u ons bereiken via 0031 88 223 22 33.
Social media
Ook op social media komt u ons tegen. U vindt ons op Facebook, X, YouTube en Instagram.
Ons webcareteam is actief op X en Facebook. Tijdens kantooruren beantwoordt het vragen, geeft uitleg, corrigeert onjuistheden en reageert op signalen.
Let op: via social media nemen we geen meldingen en klachten in behandeling, omdat we daarvoor persoonlijke gegevens zoals een adres nodig hebben.
Niet tevreden over de NVWA?
Bent u ontevreden over ons werk of onze medewerkers? Dan kunt u dat aan ons doorgeven.
Persvoorlichters
Journalisten kunnen met vragen contact opnemen met onze persvoorlichters.
Onderzoek naar dienstverlening
Als u bij een vraag of melding uw e-mailadres doorgeeft, sturen wij een uitnodiging om een korte vragenlijst in te vullen. Dat doen wij om onze dienstverlening te verbeteren. Het invullen van de vragenlijst duurt een paar minuten. Deelname aan het onderzoek is vrijwillig. Uw antwoorden worden vertrouwelijk en anoniem verwerkt, tenzij u in het onderzoek anders aangeeft.