Doe een melding over eten en drinken

U moet erop kunnen vertrouwen dat het voedsel dat u koopt veilig is, en de plek waar het bereid en geserveerd wordt schoon is. Dit geldt zowel voor winkels als horecabedrijven.

Heeft u hier twijfels over? Of bent u ziek geworden na het eten of drinken van levensmiddelen? Meld het ons.

Melding na voedselvergiftiging

Bent u ziek geworden nadat u iets heeft gegeten of gedronken? Meld het ons.

Melding over levensmiddelen

U kunt in de volgende gevallen bij ons een melding doen:

  • U kreeg een allergische reactie
    U heeft zonder dat u het wist een ingrediënt binnen gekregen waarna u een allergische reactie heeft gekregen.
  • Er is iets aan de hand met het product
    De geur of smaak was niet zoals die hoort te zijn. Of er zat een voorwerp in het product dat er niet in hoort te zitten.

  • Het etiket klopt niet
    Er ontbreekt informatie op het etiket, zoals de lijst met ingrediënten of allergenen. Of die informatie is onjuist.

  • De houdbaarheidsdatum is verlopen
    U heeft een product gekocht en zag later dat de houdbaarheidsdatum al was verlopen.

  • De locatie waar u het product heeft gekocht is niet schoon
    U heeft ongedierte gezien op de locatie. Of de ruimte waar het eten of drinken is klaargemaakt is niet schoon. Of bereiding zelf is niet hygiënisch.

  • U bent verkeerd voorgelicht of benadeeld
    U heeft bijvoorbeeld kip gekocht, die als kalkoen werd aangeboden. Of het restaurant kon geen informatie geven over allergenen. Of u wilt een onterechte claim op een verpakking doorgeven.

Wat doen wij met uw melding?

Als het nodig is, ondernemen wij direct actie. En soms is eerst meer onderzoek nodig. Bekijk hoe wij uw melding behandelen.